سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و فرمود : ] اگر بدین شمشیرم بر بینى مرد با ایمان زنم که مرا دشمن گیرد ، نگیرد ، و اگر همه جهان را بر منافق ریزم تا مرا دوست دارد ، نپذیرد ، و این از آن است که قضا جارى گشت و بر زبان پیامبر امّى گذشت که فرمود : اى على مؤمن تو را دشمن نگیرد و منافق دوستى تو نپذیرد . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 13

پنج شنبه و جمعه هفته ی پیش به اصفهان رفته بودم . با آن که سفر کوتاهی بود اما خیلی خوب بود . به هر چه می خواستم در این سفر به آن برسم ، رسیدم . هم دوباره مکان های دیدنی اصفهان را دیدم و هم دوستانم را ملاقات کردم . شاید تنها بدی این سفر ، دور شدن از « تخته سیاه » بود . سی وسه پل و خواجو و میدان امام و چهار باغ و هشت بهشت و چهل ستون و باغ گل ها همان جور بودند که قبلا انگار بودند ، اما من و تو شاید با نگاهی دیگر به آن ها نگریستیم که این چنین خاطره ی آن دو روز شیرین شد و ماند . بماند . این نوشته تنها به خاطر موجه کردن غیبت بود و شاید هم تا تاریخ آن سفر این گونه جاودانه شود .

و اما کتاب :

  •  « خاطرات مارگارت تاچر»  را بالاخره تمام کردم . کتابی که بالای 1100 صفحه بود و من به امید خواندن مطالبی درباره جنگ ایران و عراق آن را شروع کردم و آخر جز چند خطی ، چیزی عایدم نشد . یا خانم تاچر چیزی در این مورد ننوشته است و یا این که به دست ممیزان ارشاد قیچی شده است .
  • « بارون درخت نشین » را خواندم ار ایتالو کالوینو . عالی بود . مثل کتاب  قبلی که از او خوانده بودم : « ویکنت دو نیم شده » . می ماند « مورچه آرژانتینی» که باید فعلا منتظرش بمانم . خواندن آثار کالوینو را جدا توصیه می کنم .
  • شماره  چهاردهم « شهروند » باز هم مثل همیشه چند پرونده دارد که 3 تا از آن ها بد نیستند : پرونده ای در مورد سقوط رضا خان ، پرونده ای در مورد معمر قذافی و آخری در مورد سامی یوسف .
  • اما شماره پانزدهم « شهروند» پربارتر است . پرونده ای در مورد ساده زیستی با یادداشتی زیبا از عباس عبدی ، پرونده ای عالی در مورد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ، پرونده ای در مورد نحوه ی تشکیل سپاه ، مقاله ای در مورد امام موسی صدر و مقاله ای از مهاجرانی در مورد نلسون ماندلا . به این ها اضافه کنید مصاحبه با محمد صالح علا و حسین علیزاده را . و البته معرفی 9 رمان  تازه ترجمه شده .  

 نوشته شده توسط مصطفی حکیمی در جمعه 86/6/23 و ساعت 4:22 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 7
مجموع بازدیدها: 198164
جستجو در صفحه

خبر نامه