سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
محبوب ترینِ شما نزد خداوند، خوش خوترین های شما هستند ؛ آنان که فروتنی می کنند و با دیگران الفت می گیرند و دیگران با آنان، الفت می گیرند [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 13

  • شماره 11 « شهروند» با سرمقاله محمد قوچانی درباره ی روشنفکری دینی و پرونده ای در مورد دکتر سروش آغاز می شود. مقالاتی از عباس عبدی ، محمد رضا نیکفر ، سعید حجاریان و مصاحبه ای با آیت الله صانعی از مطالب خواندنی حوزه ی داخل هستند . مقاله ای جالب از گری کاسپاروف و مهم تر از آن مقاله ای از باراک اوباما ، کاندیدای دموکرات ها در انتخابات  2008 امریکا از مطالب بسیار عالی این شماره « شهروند » است .
  • باز هم این مصدق است که به خاطر کودتای 28 مرداد تبدیل به تیتر یک شماره ی 12 « شهروند» می شود و این بار از دریچه ی نقد به او نگریسته می شود . پرونده ای در مورد 2 وزیر برکنار شده و نیز بازگشت دکتر بشیریه به ایران از مطالب داخلی است . مقاله ی « چماق ها و هویج ها» که نوشته ی نیکلاس برنز ، معاون وزیر خارجه ی امریکا است ، بسیار جالب است .
  • اما کتاب . « آیینه های ناگهان » را خواندم از قیصر امین پور . گوشه هایی از آن را درآینده ای نزدیک خواهم نوشت ...
  • سال اول دانشگاه بود که تقوی ، استاد فیزیک 1 در کلاس درس از مولانا و عرفان و عشق و هزار رمز و راز زندگی سخن می گفت . انگار که از همین چماق ها و هویج ها ، اما در وادیی دیگر . همان روزها گفت که « تائو ت چینگ» یا « دائو د جینگ » را بخوانید . چند روز پیش خواندم و گوشه هایی از آن را یادداشت کردم . در صفحه ای نوشته بود :

« برای ساختن چرخ ، محور ها را به هم وصل می کنیم .

ولی این فضای تهی میان چرخ است

که باعث چرخش آن می شود .

از گل کوزه ای می سازیم ،

این خالی درون کوزه است

که آب را در خود جای می دهد .

از چوب خانه ای بنا می کنیم ،

این فضای خالی درون خانه است

که برای زندگی سودمند است .

 

مشغول هستی ایم

در حالی که این نیستی است که به کار می آید .


 نوشته شده توسط مصطفی حکیمی در جمعه 86/6/2 و ساعت 9:41 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 7
مجموع بازدیدها: 198173
جستجو در صفحه

خبر نامه