سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
زیبایی بردباری، نشانه فراوانی دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

سخت دل­تنگ شده بودم برای نوشتن در «تخته سیاه». اما خواندن چند تایی از کامنت­های یادداشت­ها، مثل آب سردی بود بر سر اشتیاقم. کمی که گذشت با خودم گفتم که عیبی هم ندارد، خوب هم هست تازه. قصد ندارم دوباره این زمان کوتاه بودن را به بازخوانی کامنت­ها اختصاص دهم. تنها از دوستی که در پیامی خصوصی از من گله می­کند و من بی­اجازه­ی او، پیامش را عمومی می­کنم، خواهش می­کنم تا دست­کم، نامش را بنویسد تا بتوان شاید کمی از او دلجویی کرد. 

این­ها همه هم بماند. هفته­ی گذشته درگیر همایشی بودم که حدود 15 ساعت از وقت هر روزم را می­گرفت. این هفته هم سه باری به نمایشگاه کتاب رفتم .

بار اول برای گرفتن لیست کتاب­های مورد نظرم از انتشاراتی­های باز هم مورد نظر. بار دوم برای انتخاب کتاب برای کتاب­خانه­ی اداره و البته به دستور رؤسا. بار سوم هم با مصطفی و به قصد خرید کتاب. با خودم قرار گذاشته بودم که از نمایشگاه امسال فقط کتاب ادبی بگیرم و البته تا امروز هم موفق شده­ام. گفتم که دور سیاست و تاریخ و جامعه و فلسفه و خلاصه همه را خط بکشم تا به همه­ی این­ها برسم!

«مثنوی معنوی» و «کلیات شمس» و «هزار و یک­شب» را از «هرمس» خریدم. آن­چنان که دختر فروشنده با خوش­رویی دعوتم می­کرد به خرید از دفتر مرکزی انتشارات­شان و استفاده­ی همیشه­گی از تخفیف 20 درصدی. «بی­وتن» اثر رضا امیرخانی، «کافه پیانو» اثر فرهاد جعفری، «کتاب اوهام» از پل اُستر، «بحر در کوزه»ی دکتر عبدالحسین زرین­کوب و البته کتاب پرفروش «دا» از خانم نویسنده­ای که نامش را متأسفانه به یاد ندارم و کتاب هم پیش مصطفی است و نمی­توانم از روی آن نام نویسنده را ببینم، خریدهایم از نمایشگاه کتاب امسال بود.

دیروز هم باز با مصطفی به سینما رفتیم و «وقتی همه خوابیم» بهرام بیضایی را دیدیم. به نظرم فیلم خوب و جالبی بود و به خصوص از بازی­های قوی­ای برخوردار بود. این­ها همه در کنار هم، باعث شد تا کمتر از پیش فرصت خواندن و البته نوشتن داشته باشم. هر چند در همین مدت هم خواندن 3 کتاب را تمام کرده­ام و 3 کتاب دیگر را در دست خواندن دارم. از آن­ها هم، خواهم نوشت ...


 نوشته شده توسط مصطفی حکیمی در جمعه 88/2/25 و ساعت 3:36 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 15
مجموع بازدیدها: 198274
جستجو در صفحه

خبر نامه