سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بخشندگی و دلاوری، صفاتی ارجمند هستند که خداوند سبحان، آنها را در وجود هرکه دوستش بدارد و آزموده باشد، می نهد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 11

1-     به "مکتوب"http://www.maktuob.ir حتما سر بزنید . دکتر مهاجرانی ، داستان کوتاهی نوشته که بسیار خواندنی است .

2-     برای نسل سوم امروزی که به شدت فلسفه زده است ، خواندن مقاله برتراند راسل در شماره پنجم "مدرسه" می تواند بسیار جالب باشد . راسل در این مقاله شرایط فیلسوف شدن را توضیح می دهد !

3-     مصاحبه دکتر سید جواد طباطبایی با شماره اول "شهروند" هم خواندنی است .

4-     سیمین دانشور هم در مصاحبه ای که با ضمیمه هفتگی"اعتماد" داشته ، کمی ازمشکلات روشنفکران و نویسندگان امروزی گفته است .

5-     با ان همه تعریفی که  از " مرشد و مارگریتا " اثر جاودان بولگاکف شنیده بودم ، همیشه حسرت  می خوردم که چرا هنوز ان را نخوانده ام . اما با نقدی که دکتر مهاجرانی در همان ضمیمه "اعتماد" برترجمه فارسی ان نوشته است ، مطمئن شدم که ان چنان ضرری هم نکرده ام ! مترجم ان چنان اشتباهات فاحشی در برگردان رمان انجام داده است که نگران شدم نکند اصلا سمت و سوی داستان عوض شده باشد و به سرنوشت فیلم های پخش شده از سیما دچار شده باشد !! انگار باید تا ترجمه ای دیگر و یا حداقل ویراست مجدد همین ترجمه صبر کرد . هر چند با توجه به ان گوشه های انگلیسی که دکتر از متن کتاب انتخاب کرده بود ، ترغیب شدم تا نسخه انگلیسی ان را ابتیاع کنم . بی جرح و تعدیل و البته سانسور.

6-     راستی نکند که حجم زیادی از ترجمه هایی که صورت می گیرد ، چنین مشکلی داشته باشند ؟ فاجعه است و ما در مقابلش تنها شاید نگران می شویم !! و مگر در این تنگنای فعالیت فرهنگی که فغان تمام بزرگان را براورده است چاره دیگری هم هست؟

7-     داریوش شایگان در بازهم همان ضمیمه هفتگی "اعتماد" می گوید :" به نظرم روشنفکریا وقتی حرف می زند می بایست حرفش معنی داشته باشد ،یا اصلا حرف نزند. برای همین سکوت می کنم"


 نوشته شده توسط مصطفی حکیمی در جمعه 86/1/24 و ساعت 8:38 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 33
مجموع بازدیدها: 198151
جستجو در صفحه

خبر نامه