سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نزد ابلیس، مرگ هیچ یک از مؤمنان، ازمرگ فقیه محبوب تر نیست . [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 23

کمی از خواندنی­ها بنویسم.

این روزها خواندن 4 کتاب را تمام کرده­ام و 3 کتاب دیگر را در دست خواندن دارم، که یکی از آن­ها 2 جلدی است و خواندن یک جلدش تمام شده است. به هر حال از آن 3 هم خواهم نوشت. اما 4 کتابی که خوانده­ام:

اولین کتاب، «تحلیل دموکراسی در آمریکا» است. کتاب بسیار معروف آلکسی دو توکویل، روشنفکر فرانسوی. این کتاب 670 صفحه­ای هنوز که هنوز است به عنوان یکی از کتاب­های کلاسیک در شناخت سیستم حکومتی و روحیات مردم آمریکا محسوب می­شود. مباحث کتاب سنگین و در خور تأمل است و به همین دلیل، خواندن آن زمان بیشتری را طلب می­کند.

کتاب دوم، نوشته­ی دکتر منیر حجاب است از مصر. عنوان کتاب «جنگ روانی» است و حدود 350 صفحه دارد.

کتاب­های بعدی کوتاه هستند و بیشتر نقش زنگ تفریح را ایفا کرده­اند. «دوئل» را خواندم که مجموعه­ی مصاحبه­های طنز کوتاه ابراهیم رها است. علی میرمیرایی که با نام مستعار ابراهیم رها، طنز می­نویسد به سراغ عمران صلاحی، سید ابراهیم نبوی، ابوالفضل زرویی نصرآباد، ابراهیم افشار، نیک آهنگ کوثر، نیکی کریمی، جواد رضویان، هانیه توسلی، شهرام شکیبا، مانا نیستانی و توکا نیستانی می­رود و به قول خود با آن­ها دوئل می­کند. از رها، دو کتاب «شب نشینی در جهنم» و «دو قطعه عکس 4*3» را هم خوانده­ بودم، که به نظرم هر دو به ترتیب از این کتاب بهتر بودند.

آخرین کتابی که خواندنش پایان یافته است، از مجموعه­ی کتاب ماه همشهری است به نام «40 خاطره» . کتاب را سید فرید قاسمی گردآوری کرده است و حاوی خاطرات چهره­های فرهنگی و مطبوعاتی است. برخی از آن­ها خواندنی است و اکثر آن­ها ... بگذریم.

در ضمیمه­ی روزنامه­ی «اعتماد»، کتابی معرفی شده بود به نام «سکوت، آینده من است» سروده­ی شاعری اتریشی به نام اریش فرید. یکی از شعرهایش را نوشته بود:

« از آن رو که عشق به تو/  در من است/ و تو دوری/ با این خطر مواجهم/ که عاشق/ عشقم به تو شوم/ از آن رو که اشتیاقم به تو/ در من است/ و تو دوری/ با این خطر مواجهم/ که عاشق/ اشتیاقم به تو شوم.»


 نوشته شده توسط مصطفی حکیمی در جمعه 87/10/6 و ساعت 6:7 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 33
مجموع بازدیدها: 198454
جستجو در صفحه

خبر نامه