سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ارزش مرد به اندازه همت اوست و صدق او به مقدار جوانمردى‏اش و دلیرى او به میزان ننگى که از بدنامى دارد و پارسایى او به مقدار غیرتى که آرد . [نهج البلاغه]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 19

قرار بود از مجله­ها بنویسم:

 

1/ شماره 64 «شهروند» با عکسی از رضا عطاران بر روی جلد. این شماره پرونده­هایی دارد در مورد حضرت علی (ع)، تضعیف روحیه­ی قهرمان، استعفای اولمرت – نخست وزیر سابق اسرائیل -- ، فیلم شوالیه تاریکی -- آخرین فیلم بتمن -- ، سریال بزنگاه و ... اما پرونده­ی ویژه­ی این شماره در مورد کارل پوپر و لیبرالیسم است که بسیار خواندنی است. مصاحبه­ای با دکتر سروش در این پرونده چاپ شده است. از محمد علی زم ، دکتر میرسپاسی و دکتر حسین موسویان نیز مطالبی چاپ شده است.

 

2/ شماره 65 «شهروند» تصویری از طهماسب مظاهری را بر روی جلد دارد و در صفحه­های داخلی به بهانه­ی نامه­ی انتقادی او به احمدی­نژاد، در پرونده­ای طولانی اوضاع اقتصادی و سیاست­های حاکم بر آن را بررسی می­کند. متن کامل مصاحبه­ی لری کینگ با احمدی­نژاد، مصاحبه­هایی بسیار خواندنی با دکتر حسین قاضیان، محمد هاشمی و کمال تبریزی در این شماره چاپ شده است. و اما پرونده­هایی در رابطه با اعتدال، لیبرالیسم ایرانی، جنگ سرد جدید، خرافه و دین و ... هم در این شماره کار شده­اند. ضمیمه­ای برای شعر و داستان هم وجود دارد که داستان­هایی از دولت­آبادی و مهرجویی و مستور و ...  در آن چاپ شده است.

 

3/ در شماره­ی 66 عکس روی جلد و پرونده­ی ویژه به آمدن و نیامدن عبدالله نوری در انتخابات ریاست جمهوری اختصاص یافته است. یادداشت­های عباس عبدی و محمد علی ابطحی در این پرونده، بسیار خواندنی هستند. متن کامل مناظره اول مک­کین و اوباما و پرونده­هایی در مورد سکوت سیاستمدار، جمکران دوم!!، بحران اقتصادی دنیا ، محسن چاووشی و ... چاپ شده­اند. ضمیمه­ی این شماره به معرفی فیلم­های روز ایرانی و خارجی اختصاص دارد.

 

4/ پرونده­ای برای برج میلاد باعث شده است تا عکسی از قالیباف بر روی جلد شماره­ی 67 «شهروند» نقش ببندد و مصاحبه­هایی با او و کرباسچی در صفحه­های داخلی بنشیند. متن کامل مناظره سارا پی­لین و جو بایدن، خبرهایی از سید حسن خمینی و گفت­و­گویی با مجید مجیدی در کنار پرونده­هایی چون مرز اصلاح­طلبی و محافظه­کاری، حوزه علمیه، قرارداد کرسنت، مالیات بر ارزش افزوده و ... در این شماره چاپ شده است. ضمیمه­ی خاطرات هم در آخر مجله قرار دارد. اما اصلی­ترین مطلب این شماره در مورد مذاکرات مهندس بازرگان و برژینسکی در الجزایر است و البته انتشار نامه­ای از بازرگان خطاب به محمد رضا شاه مبنی بر بازگشت به ایران و تسلیم کردن خود.

 

5/ عکس علی مطهری بر روی جلد شماره­ی 68 «شهروند» است و مصاحبه­ایی از او چاپ شده است که به طور قطع جنجالی خواهد شد و اعتراض اصولگرایان به او را در پی خواهد داشت. فرزند استاد مطهری نکات جالبی را در مورد برخی از اصولگرایان و نحوه­ی باور آن­ها به ولایت فقیه و خصوصیات احمدی­نژاد بیان می­کند. خوادن این مصاحبه را در کنار مصاحبه­ی محمد رضا باهنر که در ادامه­ی همین مصاحبه چاپ شده است، به هیچ وجه از دست ندهید. پرونده­هایی در مورد خاتمی متفاوت، وارثان استاد مطهری، نلسون ماندلا، ابرقدرتی آمریکا، تعطیلی بازار، جایزه­ی نوبل و ضمیمه­ی معرفی کتاب در این شماره چاپ شده است. مصاحبه­ای کوتاه با استاد ملکیان، متن کامل مناظره­ی دوم مک­کین و اوباما و مقاله­ای از سیاوش جمادی مطالبی بسیار خواندنی دراین شماره هستند.     


 نوشته شده توسط مصطفی حکیمی در چهارشنبه 87/8/1 و ساعت 11:45 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 8
مجموع بازدیدها: 198359
جستجو در صفحه

خبر نامه