سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
کسی جز نابخرد نادان، دانش و دانشوران را سبک نمی شمرد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 22

این چند وقته، هیچ کتابی نخوانده ام و این به هیچ وجه خوب نیست . اما تعداد مجله ها دارد زیاد می شود و چاره ای جز نوشتن از آن ها نیست :

 

1/ شماره 53 « شهروند » با سرمقاله قوچانی شروع می شود با عنوان « چه کسی ایران را رهبری می کند؟» . اشاره دارد به مقاله ی دکتر ولایتی که بسیار مهم بود . به نظرم این مقاله اشاره هایی به امریکا داشت برای شروع مذاکره . پرونده هایی راجع به موگابه و کشورش زیمبابوه، آیت الله گلپایگانی، خاموشی های تابستانی و محمد جابریان – مردی که دارای 30 درصد سهام فولاد خوزستان است با پرداخت 1364میلیارد تومان – در « شهروند » کار شده است . پرونده ویژه این شماره به شومن های تلویزیون ایران می پردازد و مصاحبه های جالبی با رضا رشیدپور، محمد رضا شهیدی فرد و فرزاد حسنی دارد . مصاحبه ای هم با مهرداد بذرپاش انجام شده است .

 

2/ شماره 54 « شهروند » هم با سرمقاله قوچانی شروع می شود که به بهانه ی پرونده جابریان، به ستایش سرمایه داری پرداخته است . پرونده هایی در مورد سرمایه داری، دموکراسی و سکولاریسم در ترکیه، آزادی اسیران حزب الله، تغییرات کابینه دولت، طرح تحول اقتصادی و دکتر قریب در این شماره چاپ شده اند . ضمیمه این شماره صفحات طولانی نقد و بررسی کتاب است .

 

3/ شماره 55 « شهروند » خواندنی تر است . پرونده ویژه و تیتر و عکس روی جلد به آمدن و نیامدن سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است . در همین زمینه از قوچانی، خجسته رحیمی، عباس عبدی، کرباسچی و محمد علی نجفی مقاله ای چاپ شده است و با حجاریان، تاج زاده، موسوی لاری و اصغرزاده مصاحبه شده است . در بخش دیگری هم خشایار دیهیمی مصاحبه ای مفصل با محمد رضا خاتمی کرده است . در این شماره خبر قطعی شدن کاندیداتوری حسن روحانی و پرونده هایی در مورد بازنشتگی سیاسی، طرح تحول اقتصادی، آیت الله جوادی آملی و دادن مجوز کتاب در وزارت ارشاد چاپ شده است . مقاله ای در مورد ماندلا هم هست که در مورد آن جداگانه می نویسم .

 

4 / سرمقاله و پرونده اصلی شماره 56 « شهروند » به بررسی انتخابات ریاست جمهوری امریکا و جدال مک کین و اوباما بر رابطه ی ایران و امریکا پرداخته است . علاوه بر سرمقاله ی قوچانی، مصاحبه هایی با عباس ملکی، هوشنگ امیر احمدی، نوام چامسکی و محسن امین زاده کار شده است تا معلوم شود بر سر کار آمدن بازها به گرم شدن روابط کمک می کند یا کبوترها . در ادامه هم پرونده هایی در مورد خسرو شکیبایی، آیین چانه زنی، سفر اوباما به خاورمیانه، اوضاع لبنان، شرکای نفتی ایران و پرونده ای با عنوان 30 سال پس از جنگ، کار شده است .

 

5/ شماره 13 و 14 « آیین» را هم خوانده ام . پرونده اصلی به جامعه اخلاقی اختصاص دارد و علاوه بر چاپ میزگرد دکتر کدیور، دکتر علوی تبار و دکتر سروش دباغ، به چاپ مقاله های محمد رضا خاتمی، هادی خانیکی، دکتر مصطفی ملکیان، سعید حجاریان، عباس عبدی، حسین قاضیان و سارا شریعتی پرداخته است .

مقاله ای در این شماره چاپ شده است که آرای کارل پوپر و جان راولز را مقایسه می کند و راستش من زیاد از اون سر در نیاوردم . مقاله هایی از خاتمی، مسجدجامعی، تاج زاده و دکتر میرسپاسی و مصاحبه ای جالب درباره دین و مدرنیته با استیو بروس از خواندنی های این شماره هستند .

 

6/ به عنوان آخرین خواندنی، پیشنهاد می کنم سری به سایت دکتر مهاجرانی بزنید و یادداشت زیبایش در مورد حضرت علی (ع) را بخوانید .


 نوشته شده توسط مصطفی حکیمی در جمعه 87/5/11 و ساعت 1:59 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 27
مجموع بازدیدها: 198440
جستجو در صفحه

خبر نامه