سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
فرمان خدا را بر پا ندارد جز کسى که در حق مدارا نکند و خود را خوار نسازد و پى طمعها نتازد . [نهج البلاغه]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 19

از خواندنی ها :

 

1 / شماره 47 « شهروند» با پرونده هایی خواندنی درباره لبنان ، روسیه پس از پوتین ، صدور انقلاب ، سریال شهریار ، رضا امیرخانی – نویسنده رمان زیبای « من او» و رمان هنوز نخوانده ی « بی وتن » -- و کتاب « سعدی از دست خویشتن فریاد » کیارستمی . در این پرونده مصاحبه ای خواندنی با کیارستمی چاپ شده است . از خواندنی های این شماره ، مصاحبه ای است با انیس نقاش . ایشان کسی است که در سال 1980 قصد ترور بختیار را داشت .

 

2 / از شماره 48 ، « شهروند » به حجمش اضافه می شود و البته قیمت آن هم افزایش می یابد . بحث قیمت نیست با این که هنوز هم از افزایش حقوق خبری نیست ، اما با این حجم اضافه شده از مطلب چه کنم ؟ در این شماره مصاحبه با همسر هاشمی رفسنجانی جلب نظر می کند و پرونده هایی در مورد مافیا و دموکراسی ، حزب الله ، 100 سالگی نفت ، افشین قطبی و احمد رضا احمدی شاعر . پاسخ یوسفی اشکوری به نقد های سید جواد طباطبایی آخرین مطلب این شماره است .

 

3 / در شماره 49 ، پرونده ی طولانی خمینی ها ، خواندنی است . خاطراتی از همسر امام و سید حسین خمینی ضمیمه این پرونده خواندنی است که مصاحبه هایی هم با سید محمود دعایی ، دکتر صادق طباطبایی و بهروز افخمی را نیز به همراه دارد . حضور کریس دی برگ در تهران هم ، پرونده ای را به خود اختصاص داده است .

 

4 / کتاب « چالش های روابط ایران و غرب ، بررسی روابط ایران و آلمان » را خوانده ام . کتابی بسیار جالب در مورد روابط ایران و آلمان ، با تکیه بر دادگاه میکونوس . هاشمی رفسنجانی بر این کتاب مقدمه نوشته است و سید حسین موسویان نویسنده آن است . موسویان را لابد می شناسید ، او در دولت رفسنجانی ؛ سفیر ایران درآلمان بوده است و بسیار فعال . بماند که او بعدها به  نویسنده ی جاسوس  تبدیل شد !

 

5 / کتاب شعری خواندم به نام « وقتی هر عابر یک ایستگاه باشد» سروده ی بهرام رحیمی . زیبا بود . چند تایی از شعرهایش را یادداشت کرده ام و شاید به تناسب از آن ها یاد کنم :

« پسرک گفت :

                       « آقا چسب زخم ؟! »

- برو پسر جان

                       زخم من

                                    با چسب تو

                                    خوب نمی شود . »

و :

 

« درخانه ای که ندارم

                 دیواری نیست

                           تا همه چیز برای تو باشد »


 نوشته شده توسط مصطفی حکیمی در چهارشنبه 87/3/15 و ساعت 8:1 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 8
مجموع بازدیدها: 198357
جستجو در صفحه

خبر نامه