سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
با کسی که به او می آموزید و نیز کسی که از او فرا می گیرید، نرمی کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 5

 

لابد تبریک گفتن ولنتاین برای ما موضوعیتی ندارد . پس منی که چند سال پیش یادداشت هایی مخصوص این روز می نوشتم و به دید خوانندگان می گذاشتم ، این بار باید سکوت کنم .

 

به آن یادداشت آخر کسی جوابی نداده است . یعنی هیچ کس نمی داند که می خواهد چه کار کند ؟ ناامید شدم .

 

  • « هیچ یک از آن ها بر نمی گردد » را خواندم . رمانی از آلبا د سس پدس .

 

  • شماره 36 « شهروند» پرونده ویژه ای دارد در مورد انقلاب . مصاحبه با عبداله نوری از خواندنی های این پرونده طولانی است . مصاحبه هایی هم با بیطرف – وزیر نیرو دولت خاتمی – و بهزاد نبوی شده است که خواندنش را از دست ندهید . جز این ها ، پرونده هایی هم در مورد ورزشکاران و هنرمندانی که وارد دنیای سیاست شده اند ، کار شده است .

 

 

  • داغ ترین مطلب شماره 37 « شهروند » ، مصاحبه با سید حسن خمینی است که در آن نوه ی امام آسیب های انقلاب و حکومت دینی را بر می شمرد . مصاحبه ای که باعث شد تا سایت نوسازی به انتشار مطالبی در مورد ایشان بپردازد . این سایت قرار بوده که فیلتر شود اما من دیشب آن را بدمن فیلتر شکن باز کردم . با این همه آزادی بیان ، حال می کنید ؟ یادداشت هایی از دوستان احمد بورقانی در غم رفتنش چاپ شده است که مظلومیتش را نشان می دهد و خواندنی است .

 

دنبال تیتری می گردم تا آن را عنوان این پست قرار دهم و پیدا نمی کنم . از این همه سردرگمی و پیدا نکردن ، راه گریزی هست ؟

 


 نوشته شده توسط مصطفی حکیمی در جمعه 86/11/26 و ساعت 11:41 صبح | نظرات دیگران()

این روزها هم عجب روزهایی است . دو شب پیش با تعدادی از دوستان راجع به انتخابات صحبت می کردم . آن ها می گفتند که با این همه رد صلاحیت دیگر نباید در انتخابات شرکت کرد و من برخلاف آن ها می گفتم که اصلاح طلبان نباید اشتباه مجلس هفتم را تکرار کنند . می گفتم که یک اقلیت قوی هم مسلما تاثیرگذار است و آن دوستان هم می گفتند : بله ، اگر قوی باشد که نیست .

گذشت تا دیشب که خبر انصراف محمد رضا عارف را در کامنت های سایت مهاجرانی خواندم . سریع به بهارستان هشتم سر زدم و دیدم که عارف هم از انتخابات کنار کشیده است . اینجا بود که دیگر من هم مطمئن شدم که حتا دیگر اقلیتی هم وجود نخواهد داشت که بخواهد قوی باشد یا ضعیف . دیدم که انگار مرا هم چاره ای نیست ، جز همراهی دوستانم .

در کنار لوگوی سایت اصلاح طلبان برای مجلس هشتم ، شعری نوشته شده است که آن را محسن نامجو خوانده است . « همراه شو عزیز ، کاین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود » . در یکی از کامنت های خبر کناره گیری عارف ، عزیزی نوشته است :« این بار باید از قول دکتر عارف خواند ، « همراه شو عزیز ، کاین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود » . » .

دوست دارم راجع به این موضوع در «تخته سیاه» بیشتر صحبت کنم . پیشنهاد می کنم که دوستانی که به وبلاگ سر می زنند با نوشتن کامنت و یا پستی در وبلاگ خود به داغ تر شدن این تنور کمک کنند . منتظر هستم !!

می دانید که احمد بورقانی هم به دیدار دوست شتافته است . مهاجرانی یادداشت زیبایی درباره معاون مطبوعاتی خود نوشته است . یادداشت سید ابراهیم نبوی هم در سایت جدیدش خواندنی است که البته در کنار مطالب طنزش ، قرار گرفته است . روحش شاد .


 نوشته شده توسط مصطفی حکیمی در جمعه 86/11/19 و ساعت 1:3 عصر | نظرات دیگران()

دیده اید که « تخته سیاه » هم یک ساله شده است ؟ من هم نبودم تا تولدی برایش بگیرم . این است که از « تو» هم انتظاری نیست !! دیر است اما « تو» که نمی گویی ، خود می گویم : یکسالگی ات مبارک !!

کمی از خوانده هایم می نویسم تا بلکه مهلتی پیدا کنم و حرفی دیگر بزنم . اگر بشود ، خوب است . خیلی هم خوب است ...

 

  • 6 شماره از « شهروند» را خوانده ام . نوشتن از همه آن ها زیاد است و حتما در حوصله شما نمی گنجد . کوتاه می نویسم از مهم ترین مطالبش :
  • شماره 30 : مطلب زیاد است . اما سرمقاله قوچانی عالی لست . پرونده ای برای علی حاتمی دارد و پرونده ای دیگر به نام « قصه احمد و محمود ».
  • شماره 31 : خواندنی است و مهم ترین مطالبش پرونده ای راجع به مهدی بازرگان و نیز سیاست ورزی برخی از مداحان است . از ابراهیم گلستان نیز یادداشتی اختصاصی چاپ شده است .
  • شماره 32 : پرونده هایی راجع به مرگ بی نظیر بوتو ، رحم اجاره ای و بررسی توسعه ایرانی به سبک امیر کبیر . مصاحبه ای بسیار طولانی با ابراهیم گلستان ضمیمه این شماره است .
  • شماره 33 : سرمقاله خواندنی قوچانی ، پرونده ی جامعی برای انتخابات امریکا ، تختی و پرونده ای خواندنی مربوط به محسن صفایی فراهانی .
  • شماره 34 : مقاله خواندنی عباس عبدی ، مصاحبه با سید حسین نصر .
  • شماره 35 : مصاحبه هایی خواندنی با محسن رفیقدوست و شیرین عبادی
  • شماره های 9 و 10 « آیین» را هم خوانده ام . در شماره 9 آثار سعید حجاریان ، حمید رضا جلایی پور ، ابراهیم یزدی ، مصطفی ملکیان و فریدون عموزاده خلیلی بسیار خواندنی است . اما شماره 10 را اصلا نپسندیدم . تنها متن سخنرانی مجتهد شبستری در مورد دعا که امسال در حسینیه ارشاد و در شب قدر بیان کرده بود . خواندن نوشته ی استاد پس از آن شنیدن خواب و بیدار حتما نیاز بود .
  • اما رمان . « سال بلوا » را خواندم از عباس معروفی . عالی بود . از دستش ندهید .
  • « چرکنویس » اثر بهمن فرزانه را هم خوانده ام .

 نوشته شده توسط مصطفی حکیمی در پنج شنبه 86/11/11 و ساعت 7:34 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 9
مجموع بازدیدها: 197888
جستجو در صفحه

خبر نامه